Pages

Sunday, February 13, 2011

Sepagi di Rumah Amy Search


Lagu Isabella benar-benar berhantu. Fantasia Bulan Madu membuat telinga terpaku. Itulah kuasa seorang pencetus Aura Rock Malaya. Abg Amy Search peewwiiitt..


Siapa yang tak kenal Lagenda Rock ini. Dengan gaya tersendiri. Baju yang menampakkan identiti diri. Lenggok cakap yang penuh dengan irama tersendiri. Kolar yang sentiasa ada taringnya. Cincin dijari lambang bangkitnya. Celak di mata menampakkan renungan tajamnya.





Jiwa rockersnya tetap dihati. Sehinggakan abg Amy membeli tiket Konsert Iron Maiden di Singapura pada 15 Februari ini di Singapura. Tapi yang paling respek dengan abang Amy, bila dia cakap dia dah jual tiket konsert tu semata-mata tarikh tersebut sama dengan hari Maulidurrasul!!! Sedangkan ramai lagi warga Kuala Lumpur yang berpusu-pusu membeli tiket ke Singapura untuk menyaksikan konsert tersebut kata isteri beliau. Kepada rockers2 diluar sana. Adakah anda lebih rockers dari Lagenda Rock Malaya??? Adakah anda mampu lakukan seperti Abang Amy Search dengan menjual tiket semata-mata kerana Maulidurrrasul?


Dah puas makan Nasi Lemak Kopi 'O' bersama Abg Amy. Kami berposing macam Hero Padang Pasir. Ada sekali serban kawe tak berapa menjadi. Abg Amy tolong betulkan.... Sepatutnya Imam yang expert pakai serban. Tapi Abg Amy plak yg tolong betulkan. Teruja....


Abg Amy cerita pengalaman dia bergabung dengan Ustaz Asri Rabbani dalam mendendangkan lagu Meniti Titian Usang yang benar-benar menyentuh jiwa. Abang Amy Search tanya kawe :

Abg Amy : "Ustaz boleh menyanyi dak?
Aku          : Menyanyi? boleh setakat ikut karaoke boleh la. (dengan nada merendah diri kononnya)
Abg Amy : kalau boleh menyanyi, ok lah..

Bualan pendek ni buatkan aku bertambah terfikir. Menyanyi???...Orait jugak..bila lagi nak test power?heheh...tapi kena lagu ketuhanan la..

Sebelum balik....

Abang Amy : Senang-senang call lah Abg...
Aku              : InsyaAllah...
Abang Amy : Ni abang bagi number fon kat ustaz..013-29#$^&*......rahsia beb...

Aku dan abang Amy masing-masing main miskol...personal number bro...aduh...terharu..

Kisah pertemuan ini sangat indah. Antara dua versi. Imam dan Rockers. Namun terpancar dilubuk hati sang Rockers ini untuk menjadi baik. Kisah percintaan beliau di Tanah Suci Mekah benar-benar menyinar. Semoga Abang Amy terus memancar...Doaku untuk Abang Amy..

8 comments:

Azrul Adnan said...

amin..

mira syuhada said...

boleh la lpas ni buat single dgn abg amy =)

faizal mohd said...

abg amy nak ajak berduet la tu.. :)

LynnAiza said...

best2..

♥cikmOt♥ said...

sonok kan ustaz bila nengok amy search skang....

btw, suka nengok soal asyraf...ustaz cam hasben saya, susah benar nak ilang slang penang...hehehe...

alifreyes or said...

cayalah IM .. mmg sempoi

EB said...

Huu ada Z4...
Btw sempoi...

Anonymous said...

ajak la buat nasyid dgn amy search..mesti gempak punyer!